Cooler then me

Det har hänt endel sen sist jag bloggade .

Valborg va väl .. öh . bra? det är då iaf INTE okej att kladda o taffsa hur som helst, så jag visade vart skåpet ska stå . sjukt skönt! Mycke folk på faktoriet och va döende dagen efter tror jag. sen på söndagen så åkte jag o anna till karlstad igen för att hämta min mobil, kostade 0:- så jag va helnöjd tjej. Vi åkte in till stan, köpte en glass o satte oss på en bänk och bara allmänt kolla på folk kanske i 1 timma? sjukt fint väder och kul o kolla på folk :D sen åkte vi en sväng t hammarö o tillbaks, besökte elina o åt på burgerking . sen ... gjorde vi ? öh.. JO! vi va o kolla på de där gigantiska husen i karlstad, eller utanför karlstad. efter många om o men så hitta vi dom :) tänk om man  bara hade råd o pengar så hade jag flyttat dit! vi skjutsade hem elina och åkte hem.. men när vi kom en bit så kände vi att vi inte ville hem så vi drog till kil.. arvika och sen hem istället :) mysigt värre.

Natten till måndag va mindre bra .. jag skulle kika på IRONMAN eftersom jag inte sett dom filmerna, så efter halva filmen så somnar jag med datorn i sängen, "vaknar" och skulle ställa ner den tror jag? men istället slänger den i elementet och senare somnar om . vaknar på morgonen och ser vad jag har gjort, disco dator! skärmen är helt paj. ÅH! tur att jag inte ska lämna in den också hos elgiganten ..

Elina ringer o säger att hon kommer till mig o stannar hela veckan, Javisst! :) hämtade henne på badhuset och vi åkte hemåt fort som fan för jag hade lasagne i ugnen! :) så de blev lasagne för hela slanten . MUMMA! vi har väl inte gjort speciellt mycke i veckan mer än att hälsa på nadya, suttit med varisn dator och garvat ihjäl oss för ingenting :) mår sjukt bra när du är här gumman . ¨

så på torsdagen så vaknade jag av att syster ringde o fråga om jag skulle med till karlstad, och eftersom elina ändå skulle till karlstad o jag hade en trasig dator så varför inte? hoppade in i duschen och sen ut i bilen o begav oss t sunne för o hämta systeryster o sen t karlstad. lämnade in datorn o följde med syster in lite varstans på våxnäs. och äntligen fick jag käka på Oliven som jag har tjatat på i hundra år men det har alltid blivit burgerking ändå :P biltema o sen till sunne . jag åkte hem till linn för att spendera helgen där :) fredrik kom på besök en sväng :)

Det blev slutligen fredag och det vankades fest! köttet va marinerat och alkoholen låg i kylen :) skulle hämta elina på tåget vid 6 sen va partyt igång :) grillen tände jag, även om de inte gick så bra o stefan fick ta över men.. jag tände den ändå först;) det kom folk och jag fick träffa marcus :) sjukt underbar kväll! vi drog till jocke o käka stark korv o skratta lite. sen så fick vi till fredrik o allmänt bara hoppa runt medans de andra pierca sig .. idioter! haha. avrunda kvällen o åkte hem till linn o snacka i linnstelefon medans jag laga fyllemat åt oss. pasta, bacon o smör xD haha. jag bara sjööv (stava?) i mig allt och sen slockna jag .

Hela lördagen va jag mest bakis och vänta påa tt jag skulle få sätta mig i bilen hem t torsby, men runt 9 så kunde jag väl försöka åka t torsby, där va jag inte ensam . det va ju crusing ! så tror hela värmland va där. 1 timma för att ta sig runt i torsby typ . åka på 1an hela kvällen . :p har nog aldrig haft kopplingen inne så många ggr på en kväll tror ja :p snigelfart delux . träffade Oscar en sväng och sen fortsatte bilåkandet, åkte hem t maria o käka en smörgås i nån timma o åkte ut igen för att kolla läget . jag kom iaf inte hem förens halv 4 . har varit död idag .. men maria ringde o ville fiska, så vi åkte o gjorde det, gick väl ... som de brukar göra när jag o maria fiskar. storm, regn, fult väder, tre-drag (höhö) gick. dock två tog gäddan och ett tog trädet maria råka kasta in i :p de roliga är att jag råkar göra samma sak och fastnar där också (Y) väldigt clever ! vi trassla ihop oss o jaa jag vet inte allt .. som när maria får första gäddan ..

maria: "MARIE TA HÅVEN!"
jag :"JA! MEN HUR FÅR MAN UPP DEN?? ......... SÅ! :)"
jag: "JA MEN KOM MED FISKEN DÅ? :o"
maria: "men va i helvete, du ska väl med håven under vattnet!"
hahahah !


eller som när elina va här .
jag har fått mejl ifrån tempel på facebook
som man får varje dag typ när man är medlem på deras sida ..

jag:"jag fattar inte att jag blivit medlem här"
elina :"mh."
jag:"VA?? VAD SA JAG ??!!! :|"
elina:"mahahahahaha"
jag:"nej men seriöst,, vad sa jag? jag kommer inte ihåg! :s"

inte lätt alla gånger,
men tråkigt har man inte iaf ;)


nej nu blev de endel ..
over and out !

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback