Mattila Onsdag

Jani, igår vettni så hände världens grej. jag skulle gå och leta efter fisk i frysen och jag hittade det men längst in i  och det va en massa fläsk och grejer ivägen för att jag skulle få tag på den. Så jag fick börja plocka ur och ta ur fisken och plocka in på översta hyllan. När jag ska till o stänga så ramlar 2,5kg fryst fläsk ut, rakt ner på mina tår *PANG* det gjorde så ont så jag visste inte om jag skulle gråta eller om jag skulle skrika rakt ut . Det nästan svartna för ögona så jag fick lov och sätta mig ner och försöka kyla ner foten eller bara sitta och försöka stå emot smärtan. Trodde att syster skulle komma och leta efter mig, men ingen jennie kom .. jaja. sånt är livet. så nu är jag både halt igen och min ena tå är ill blå. igår trodde jag seriöst att jag skulle bli tvungen att åka till akuten och då började genast syster att skratta. "haha. vad ska du säga dådå ? att du har fått fläsk på foten? hhaha" typ ja ? för det är ju just det jag har fått, fryst fläsk på foten ! typiskt, jag som skulle börja mitt nyttiga liv den här veckan också. vi skulle ut och gå etc. men det får väl bli någon annan vecka när jag har motivation till det :P Blåsor på händerna efter potatisskalning, livet är på toppen ! men nu vill jag faktiskt bara hem, till mitt stökiga rum och dra ut på fest .. någonstans.. om det blir prosgårdsladugården, selma eller pärlan har jag inte en aning om faktiskt, men jag kommer väl säkert dra till fel ställe som vanligt:P haha . men jag har alltid lika kul som sagt var.

Imorgon så gör vi dag 6 här uppe i mattila. Detta kommer skrivas i historien sen om något århundrade. Hur glada dom va för att maten är underbar. (y) .. måste medge att man saknar svenskar lite, eftersom jag fortfarande inte förstår tyska, de har försökt prata med mig men jag bara ler och säger "i dont understand" vissa vet inte vad det betyder heller så då är det kört för marie lunde att kommunicera med någon här uppe förutom syster och bosse.

Nu ska jag gå o lägga mig, så vi höres all folks .
Uppe med tuppen kl 4inatt åter again . börjar få in en rutin att vakna föra väckarklockan faktiskt.
hoppas jag kommer över det efter denna vecka iaf :P



Winnerbäck blir den 4e!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback