"Såg ju int ens att han blank!"

Ja ni, igår va en otroligt underbar dag. solen lyste när jag drog upp rullgardinen. "Detta kommer bli en bra dag!" tänkte jag så jag gick ner, duschade, brände en skiva och gjorde mig iordning i väntan på att anna skulle komma åkandes på våran gård lika glad som jag va . och va hon det? KLART! underbart väder, utflykt och shopping. kan det bli bättre? slängde till henne bil nyckeln så drog vi till karlstad, "i gotta feeling", "nu måste vi dra" och "one tribe" när solen lyser är toppen ! :D inget gick emot oss och vi svängde 1½ timma senare in på ikeas parkering förväntans fulla om vad vi ska ha köpt med oss ut ur denna stora byggnad några timmar senare. Vi tog en kundvagn som om vi skulle vara en enda stor familj .. jag och anna. Tror vi inte gick förbi ett enda avdelning.. och såklart "den här behöver" jag tanken kommer upp i huvet när man ser hur vagnen är tom och inga pengar har sprätts ännu. När vi kom till köksavdelningen vräker jag ur mig "åh, tallrikar" som om det skulle va mitt liv, det bästa som hade hänt mig. men utan en tallrik så skulle vi inte kunna ha något att äta på .. så tacka gudarna för tallriken ! jag införskaffade mig ett kökskit med stekspade, slev, tång etc. am i ready to move out now ? det kan va bra att ha eftersom jag förmodligen ska dra mig hemifrån snart . sen så införskaffade jag mig ett bord för 199 kr, ett riktigt kap måste jag säga ! :) en nessisär, onödiga klistermärken att sätta på väggen för 149 kr (y) .. yes, ja trodde jag skulle behöva dom någon gång. och så köpte jag mig en papperslampa för 99kr och lite mer grejs. hel nöjd tjej kom det ut ifrån ikea, två helnöjda tjejor tror jag :) träffar på endel kända människor men vet inte riktigt om det är dom så man hälsar inte. otroligt jobbig situation .

vi åkte in till bergvik för att köpa cola, eftersom de inte säljer cola på ikea men typ alla annat man kan tänka sig :o nej det fanns bara alkoholfri cider och ramlösa. det dög inte så vi fick åka till bergvik för att jag skulle få min cola och anna hälsa på någon på scorett. När det va gjort så åkte vi in till stan och skulle påbörja våran klädes shopping och hälsa på annas arbetskompis på ännu ett till scorett . stod där ett tag och sen begav vi oss till hm i väntan på att elina skulle slänga sig på cykeln ner till stan för att käka lunch . Vi gick till åhlens och där hittade jag otroligt nog en plonbok dom föll mig i smaken, så bye bye 60tals plonboken! mamma du kan få tillbaks den nu . sen kom elina och vi drog till kebab house och jag va sist med att käka upp maten, något konstigt hade hänt tror jag.. eller så snackar jag för mycke, välj själv. så begav vi oss till duvan huset me elinas skor o sen mitt i city. på ginatricot hittade jag en klänning och en party jacket! sen åkte elina hem så vi gick fortsätta vandringen själva, men oerhört roligt att se dig igen gumman. vi ses om 3 veckor ! :D jises va kulit. jag och anna begav oss iaf till cubus innan det stängde och där plockade jag på mig en massa kläder, sprang till provhytten och gick manekäng. fick med mig två legins därifrån också. Vi gick till h&m efter det och jag fick genast syn på rea hyllan och rycker åt mig allt som är i min storlek, går ett varv och sen springer till provhytten för att prova . det passar=jag köper, så jag fick med mig en lila klänning, en lila väska, en jacka och raffsa åt mig ett par vantar och ett örhänge kit när jag stod i kassan . så där va dom shopping pengarna slut ja.

När shoppingen va slut och folk började gå hem en onsdags kväll, när allting stängde och det började mörkna, så satte vi oss på en bänk på drottninggatan och bara dog en sväng. efter vi hade pustat ut riktigt mycke så blöder alla näsbod och jag ringer till pontus och hör hur det är med honom, skönt att höra den vänliga rösten igen . vi får ta och ses snart, vill bara inte bli sjuk serru. Så vi begav oss till ellen och olle en sväng o snackade lite skit tills klockan va 9, ville vi åka hem då? NESCH. så vi satte oss i bilen och åkte runt vartenda kvarter i hela karlstad tror jag .. visste ni att orrholmen är endast en enda stor parkering? inte jag heller, men alla vägar där leder till en parkering eller återvändsgränd såå .. skrattade högt och lågt iaf. tillslut när det roliga va över så begav vi oss till wåxnäs och käkade på burger king när klockan kanske va sisodär runt 11, halv 12 satt vi iaf i bilen påväg way up north. och det blev bara alltmer kallare ju närmare torsby vi kom .. otroligt. vintern är på gång nu. Vi snackade om allt mellan duschning till olyckor som sker och hur lätt det är hänt. så använd säkerhets bälte för i helvete! det är livremmen!

nej nu ska jag skruva ihop mitt bord som kommer se otroligt fult ut med min ill gröna soffa, byta lampor i lampan som va för starka för mig, och sen invänta singing bee med kändisar ikväll .eller en film och negerbollar kanske? jag vet inte. men nått lär det väl bli .
ser fram emot att göra om mitt rum.


Alla har dåliga dagar mamma, jag tycker om dig ändå även om jag är sur och ignorerar dig ibland




jag försöker va din vän
men du gör det omöjligt ibland.


Dagens låt: Lät du henne komma närmre - Melissa horn


Kommentarer
annis pannis

Kul dag :)

"efter vi hade pustat ut riktigt mycke så blöder alla näsbod"

"Och det blev bara alltmer Källare ju Närmare Torsby Vi kom" Kul du skriver da :p



Blogg: http://annaniilsson.blogg.se/
2009-10-09 @ 19:10:38
marie

HAHAH ! va nog trött efter 12 timmars karlstad :p



2009-10-10 @ 00:11:54




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback