Oväntad helg .

men ändå plannerad. så vet inte riktigt hur man skulle sätta ihop det.

på fredagen iaf så va solen uppe och det va otroligt myspysigt, så jag begav mig till torsby med moder svea och vi käkade glass å köpte present till sandra som fyller 20 idag. GRATTIS! solen stekte på rätt gött där ett tag . åkte hem och va övertrött som aldrig förr. käkade veg köttbullar (eftersom jag kommit på att det är vidrigt med vanliga köttbullar och det är inte speciellt gott) och mormor kom, så jag gjorde mig iordning och vi drog hem t henne. jag begav mig senare på vandring till toria för att möta upp anna som slutade jobbet och vi skulle inhandla mat till kvällens myskväll . påvägen till toria så hade jag passerat viadukten och ser två personer kommer cyklandes, aktar mig till höger för att inte bli påkörd. tittar upp och tittar vilka det är o om jag känner dom . de kommer med en väldans fart och får ögon kontakt med en av dem och känner igen denne typ så fortsätter gå men kollar bakåt.. han tvärbromsar och bara tittar bakåt fundersamt på mig och jag stannar väl och ser vilken människa detta är. en person som ja inte hade sett förens i vintras. erik! så det va verkligen en överraskning att stöta på killen bara sådär. så vi snacka lite snabbt och senare fortsatte jag min vandring till toria . vi inhandlade flintastek och den uttjatade potatissalladen . gick/fick skjuts efter ett tag hem t anna och startade grillen. som tog evigheter eftersom inte kontakten va i (y) men tillslut blev de käk, fick besök av en andreas också som ja inte hade träffat på ett halvår. sen kom vi på att vi skulle GÅ till brevika . så vi klädde på oss tog med oss champagnen och begav oss bort. när vi kommer dit så vare grymt mycke folk, men till en början såg man verkligen ingen man kände men när man närmade sig baren så kände man sig mer hemma (: blev en massa dansande och lite drickande men . ringde senare till andreas så han hämtade oss o skjutsade hem oss . jag ville då inte hem ... så det blev ett besök hos gunilla och folket i rådom :) hade grymt jävla kul iaf . förutom rödvinet på jonas tröja och andreas gitarr sträng :p sorry för det. kan va rätt klumpig när jag lägger den sidan till :p

på lördagen så blev det iaf veteran match på lexbröten och gert skada sig och va bara med en kvart . han hade iaf en otrolig hejjaklack där ett tag . hela släkten ^^ sen begav vi oss till utterbyn för att dricka några öl och grilla, gratta sandra vare ja :P :D haha . jag började bli helt körd emot kvällskvisten efter fredagens bravader.. försökte få i mig lite kaffe men funkade inte riktigt .. bytte om IFALL jag skulle t faktoriet, men kom underfund med att det inte va nån idé. :p somnade rätt fint när jag kom hem (y) synd... för hade gärna gått dit . men men .

söndagen dåra.. vaknade pigg som en nötkärna, begav oss till sunne för att grattulera pontus som fyllde år. otroligt kul att träffa min saknade syster igen . så jag hoppas på en badtunna kväll till helgen (y) sen åkte vi hem och sov en timma. gick upp å raka vägen till bilen för en färd upp till mattila.. där inväntade en massa folk, möte och mat . maten va god, folket va otroligt trevligt och kul, och vi kom fram till att jag blev s.k. resturang chef på mattila. så grattis till mig ! bil "äger" jag också den 1 augusti... hej vuxenlivet på riktigt. känner ja. vart är min bostad, man o barn ? :p haha . det enda som fattas. och körkort förståss :p så det lär bli spännande detta hära ^^

måndag-ledig
på tisdag blire jobb .
onsdag- ringa pelle om körkort å körning framöver
sen märks det.


höres da. tjing

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback